Thursday 10 April 2014

~ Siapa kita ? ~

 Ketika sedang mendengar sebuah lagu dan tangan ku ligat menaip "keyboard" laptop ku, fikiran ku melayang. Tiba2 semua kenangan silam saya menerpa masuk. Saya sering bertanya kepada diri sendiri, siapa aku sebenarnya. Kadang aku terfikir, kenapa aku lahir di dunia ini. Apakah ini kebetulan? Aku sering bertemu dengan orang2 yang selalu "mengomel" tentang kehidupannya. Mereka selalu mengeluh, hidup serba kekurangan. Ini tidak cukup, itu tidak cukup dan macam2 lagi.

Bagi aku secara peribadi, ya setiap orang bebas untuk berbica. namun kalau kita selalu mengeluh soal kehidupan ini, apa yang kita akan dapat dari keluhan kita itu? Apakah dengan kita mengeluh segala sesuatu akan berjalan lancar? Pernah kah kita terfikir bahawa, segala sesuatu yang terjadi itu ada hikmahnya? Ya mungkin bukan masanya apa yang kita doakan itu terjawab. Ingat posting saya sebelum ini tentang duri yang menguatkan? kita harus senantiasa berfikiran positif bahawa, segala sesuatu itu pasti indah tepat pada masa yang telah ditetapkan oleh yang maha KUASA TUHAN KITA.

Hidup ini ibarat roda yang berputar. Dan saya percaya semua orang pun tahu kalimat ini. Bila kita berfikiran positif dan kita memandang segala sesuatu dengan positif, saya percaya yang kita mampu untuk menghadapi segala sesuatu. 

Siapa kita? Kita adalah ciptaan Tuhan yang sempurna, indah dan cantik. Kita harus berbangga punya TUHAN yang maha pengasih, maha penyayang. Jgn pernah membanding-bandingkan kehidupan kita dengan kehidupan orang lain. Sebab, setiap manusia memiliki kelebihan dan kekurang yang berbeza beza. Hargailah diri kita sendiri sebab kita memiliki keistimewaan sendiri.


*** Tanyalah diri kita sendiri soalan sama yang saya lemparkan utnuk diri saya sendiri. "SIAPA KITA"






















































1 comment:

  1. Hi, Great information! Would you please consider sharing my link to your readers? Please email me back at haileyxhailey gmail.com.

    Thanks!
    Hailey

    ReplyDelete