Tuesday 26 March 2013

Kenapa?

Its been an ages i didn't update my blog huh? .... life was VERY busy these 3 months;) Jeles tgk ramai kawan blogger yang rajin betul update blog dorang...sob...sob... ;)


  Im just feel like i wanted to cry but my tears tidak mau pulak keluar... WHY ah?KENAPA? apakah ini hanya perasaan semata2? huhuhuhu...... Sometimes its weird to see people pretending that there is nothing happen in their life..I wonder how they can go tru this life just like that?i meant PRETENDING tht everything is OKAY? MayB mereka ne saja nak COVER LINE kot. Anggap semua benda dlm DUNIA ne OK..

 Begitu juga dengan mereka yang punya pangkat / kedudukan. Kadang kala mereka ne punya EGO yang sangat tinggi. kenapa saya bilang begitu? 
 ~ Mereka ne tak nak mengakui kesalahan mereka (Cuba cover line)
~ Mereka anggap mereka ne Tuhan yang harus kita puja or sembah (Lebih baik saya sembah Tuhan yang hidup kan?)
~ Mereka  mau mereka di hormati, okokok... saya hormati mreka, but does they respect us as their follower as well? ( bukan tak nak hormat mereka ne, tapi mereka juga harus hormati orang bawahan mereka. Bukan nak anggap mereka ne kuli)

Bagi saya benda2 ne la yang buat EGO mereka tu tinggi sangat. Salah kah mereka ne mengakui kesalahan mereka dengan orang bawahan mereka? Salah kah mereka just keluarkan perkataan "MAAF"? Mahal sangat ke perkataaan tu? haish... Manusia zaman sekarang ne, bila dah di atas, lupa daratan... Bila sudah jadi orang yang dikenali ramai EGO tu makin tinggi...kalau boleh sampai mencapai langit.. Kenpa perkataan "MAAF" itu telalu sukar untuk di ungkapkan? MALU? malu nak minta SORRY sebab mereka ne orang berpangkat, dan yang terhomat. Common la, tinggi macm mana sekali pun pangkat yang kita sandang tak akan membawa kita ke SYURGA. Sebab manusia semua ne sama.. yang membezakan manusia di bumi ini adalah kedudukan or pangkat semata2.. Tapi bila di akhirat, pangkat or kedudukan itu tidak penting lagi, tapi KEBAIKAN la yang akan dipandang...

Sedih la bila tgk orang2 EGO ne gila HORMAT...gila kena SEMBAH...aiyoooo.....

Dunia owh Dunia.....




No comments:

Post a Comment