Tuesday 9 April 2013

kerdilnya aku....

Siapakah kita untuk menghakimi kesalahan lalu orang lain?
Siapakah kita untuk menilai mereka atas apa yang telah mereka lakukan?
Siapkah kita untuk menghukum mereka atas apa yang telah mereka lakukan?
Siapakah kita untuk mengungkit2 masa la
lu @silam mereka?
Siapakah kita? Tuhan?


Kerdilnya aku di dunia ini untuk menilai mereka atas apa yang telah mereka perbuat. Kerdilnya aku untuk mengungkit2 masa lalu @ silam mereka. Kerdilnya aku untuk menghukum mereka atas apa yang telah mereka lakukan. DAN kerdilnya aku untuk menghakimi mereka atas apa yang telah mereka lakukan. Owh dunia, KERDILnya aku untuk melakukan semuanya itu.

P/S : Kerdilnya aku ini tidak ada kaitan dengan yang HIDUP mahupun yang MATI.. Ia hanyala pandangan peribadi.. Hugs

No comments:

Post a Comment